Subject: „IT-pisivahendite soetamine“ (viitenumber 276275) raamlepingu täitmisest
From: "Kairi Tammik - RIT" <[email-masked]>
To: "Kairi Tammik - RIT" <[email-masked]>
Cc: "info - RIT" <[email-masked]>, "kliendihaldus - RIT" <[email-masked]>, "hanked - RIT" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Jan 2025 13:43:23 +0200

Tere

Osalesite Riigi IT Keskuse (RIT) korraldatud keskses hankes 
„IT-pisivahendite soetamine“ (viitenumber 276275), 
<https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/7032172/general-info> 
https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/7032172/general-info

Üldisest infost oleme teavitanud kõiki hankes osalevaid hankijaid kesksete 
hangete portaali kaudu (Ühised IKT Riigihanked 
<https://kesksedhanked.rik.ee/rit/hanked/keskne-hange-it-pisivahendite-soetamine> 
  » KESKNE HANGE: IT pisivahendite soetamine ).

Kesksete hangete portaali kasutamiseks on vajalik kasutajakonto. 
Kasutajakonto saamiseks saatke palun aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  kiri koos alljärgnevate andmetega: Hankija 
kontaktisiku ees- ja perekonnanimi, isikukood ja ametialane e-posti aadress.

Kuna meie kui põhihankija (RIT) poole on pöördutud nõu saamiseks, siis 
edastame mõningad juhised nimetatud hanke raamlepingu täitmisega seotud 
tegevustele e-kataloogis. Lähtuda tuleb raamlepingust ja selle lisadest, 
RHAD-ist ning loomulikult riigihangete seadusest:

1.	Tellimuste teostamine e-kataloogis toimub kooskõlas raamlepingu punktiga 
5 ning raamlepingu lisadega. Allkirjastatud raamlepingud on leitavad RHR 
(https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/7032172/general-info) 
jaotuses: Hanke tulemid ->Lepingud -> klikka Raamlepingule ->Lepingu 
dokumendid.
2.	Raamlepingu vaatamiseks riigihangete registris ning teavituste 
edastamiseks ja tellimuste tegemiseks e-kataloogis peab töötaja olema 
lisatud riigihangete registris asutuse (hankija) konkreetse hanke meeskonda. 
Iga asutus lisab ise oma meeskonna liikmed, sest asutus teab, millised 
õigused töötajale anda (kes on volitatud, kes e-kataloogi kasutaja jne).
3.	Teavitusi e-kataloogis saab edastada vastavate õigustega kasutaja 
(volitatud isik).
4.	Iga tellija (volitatud isik) peab teavitused edastama ise, kui 
e-kataloogis soovitud asja(d) puuduvad või kui tellimuse maksumus on RHS-is 
nimetatud lihthanke maksumuse piirmääraga võrdne (30 000 eurot) või ületab 
seda. Teavitused tuleb saata läbi e-kataloogi ( <https://ekataloog.rik.ee/> 
https://ekataloog.rik.ee/) „Teavitused“ -> „Teabevahetus“ (Raamlepingu p 
5.3.2 või p 5.4.1). Teavitus peab sisaldama infot soovitud asja(de) osas 
ning konkreetset tellimuse sooritamise kuupäeva ja kellaaega.
5.	E-kataloogis võib tellida ainult neid tooteid, mis on nimetatud hanke 
eseme tehnilises kirjelduses. Täpsemalt vaata palun raamlepingu Lisa 1 ja 
Lisa 1.1. Täitjatel on õigus sisestada e-kataloogi vaid neid tooteid, mis 
vastavad hanke eseme tehnilises kirjelduses toodule. Seega palume sellega 
arvestada teavituse saatmisel.
6.	Iga hankija vastutab iseseisvalt enda tellijate (volitatud isikute) poolt 
edastatud teavituse eest.
7.	Alates 20 000 tekib kirjaliku hankelepingu vormistamise kohustus, 
seetõttu soovitame lisada tellimustele, mis on 20 000 ja üle selle juurde, 
et nt:

1.	„Saadame kirjaliku hankelepingu ja tarneaega arvestatakse vastavalt 
raamlepingu Lisa 2 Hankelepingu üldtingimuste p 5.4. /…/ alates tellija 
poolt allkirjastatud lepingu kättesaamise päevale järgnevast tööpäevast, /…/“

8.	Kui tellimuse maksumus on 30 000 eurot km-ta või rohkem tuleb kontrollida 
edukal pakkujal kõrvaldamise aluste puudumist enne hankelepingu sõlmimist. 
Kuna ainult põhihankija (RIT) saab RHR-is teostada päringuid teistesse 
registritesse, siis tuleb saata e-kiri: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
sooviga teostada kõrvaldamise aluste kontroll ettevõtja osas (nimi ja reg 
kood), kellega plaanitakse hankeleping sõlmida. Peale kõrvaldamise aluste 
kontrolli ja kui on saadud põhihankijalt (RIT-ilt) tagasiside, et kõik on 
korras, saab sõlmida hankelepingu.
9.	Juhime tähelepanu, et tellimused, mis on pakkuja poolt lõpetatud ja 
täidetud täies mahus, tuleb hankija poolt kindlasti arhiveerida. Tellimuse 
arhiveerimisel liigub info tellimuse koostamise kuupäevast, hankijast ning 
tellimuse kogumaksumusest RHRi vastava lepingu alla. RHRis peavad olema 
kajastatud kõik tellimused, mistõttu tuleb hankija poolt tellimused ka 
kindlasti arhiveerida. Tellimuste info olemasolul puudub hankijal vajadus 
lepingute täitmise aruannete koostamiseks RHRis või lepingu lõpetamisel 
vastava info kogumiseks ja sisestamiseks RHRi. Vt täpsemalt „E-kataloogi 
kasutusjuhend“ p.2.5.5 
https://ekataloog.rik.ee/assets/manual/Kasutusjuhend.pdf

Käesolev teade ei puuduta hankijaid, kes on liitunud RITi arvutitöökoha 
teenusega, neile hangib vajalikud vahendid RIT.

Heade soovidega

Kairi Tammik
hankejuht
hanketiim
Riigi IT Keskus
+372 516 4305
 <https://www.linkedin.com/company/riigi-it-keskus> LinkedIn | 
<https://www.rit.ee/> www.rit.ee

See e-kiri on mõeldud vaid adressaadile ametialaseks kasutamiseks. Kui te 
pole e-kirja adressaat, siis ei tohi te kirjas olevat teavet ilma loata 
mingil viisil kasutada. Kui olete saanud kirja eksituse tõttu, palun 
teavitage sellest kohe e-kirja saatjat ja kustutage e-kiri koos kõikide 
lisadega.